POLITYKA
PRYWATNOŚCI
INFORMACJA
O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Na podstawie Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
zwanego dalej „Rozporządzeniem”, informujemy, że:
I.
Administrator danych
Administratorem Państwa danych
osobowych jest Towarzystwo Społecznych Działań Na Rzecz Dzieci i Młodzieży „RAZEM
W PRZYSZŁOŚĆ” z siedzibą w Namysłowie
przy ul. Grunwaldzkiej 51d.
e-mail:
trwp@razemwprzyszlosc.org
telefon: +48 509 787
454
zwany dalej „Stowarzyszeniem”.
Administrator wyznaczył
inspektora ochrony danych osobowych z którym można się skontaktować pod adresem
email: iod@razemwprzyszlosc.org bądź telefonicznie pod numerem telefonu:
+48 608 346 901
II.
Cel przetwarzania danych i podstawy
prawne
Dane osobowe mogą być
przetwarzane przez Stowarzyszenie w następujących celach:
1) udzielenia odpowiedzi na
kierowane do Stowarzyszenia pytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit a
Rozporządzenia,
2) zawarcia i realizacji umowy
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia,
3) rozpatrzenia wniosków oraz
odwołań, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c i lit. f Rozporządzenia,
4) ewentualnego ustalenia i
dochodzenia roszczeń wobec Stowarzyszenia w związku z prowadzoną działalnością,
w tym windykacji, egzekucji wierzytelności, lub obrony przed roszczeniami
kierowanymi wobec Stowarzyszenia, przed organami ścigania, organami
orzekającymi, w tym sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi, Sądem
Najwyższym, w postępowaniach administracyjnych, w tym podatkowych, na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
5) archiwalnych (dowodowych)
dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, na
podstawie z art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia;
6) W celu wyrażenia zgody na
przetwarzanie przez Stowarzyszenie danych osobowych w celach i na zasadach
określonych powyżej, proszę o wysłanie odpowiedzi na niniejszego e-maila o treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla realizacji celów i
na zasadach określonych w e-mailu skierowanym do mnie przez
………………………………………………..”. Zgodnie z przepisem art. 4 pkt. 11 Rozporządzenia, zgoda
osoby, której dane dotyczą może również przybrać formę wyraźnego działania
potwierdzającego, przyzwalającego na przetwarzanie dotyczących jej danych
osobowych.
Jeżeli zatem nie odpowiecie
Państwo na niniejszego e-maila we wskazany wyżej sposób, ale zamiast tego
przystąpicie do realizacji umowy zawartej ze Stowarzyszeniem lub podejmiecie
wyraźne działania zmierzające do zawarcia takiej umowy, Stowarzyszenie uzna, że
przedmiotowa zgoda na przetwarzanie Państwa danych osobowych we wskazanym wyżej
zakresie została udzielona w sposób dobrowolny, konkretny, świadomy i
jednoznaczny.
III.
Kategorie przetwarzanych danych osobowych - informacja dotyczy danych osobowych pozyskanych w sposób inny niż od
osoby, której dane dotyczą.
Stowarzyszenie przetwarza
następujące kategorie Państwa danych osobowych:
- podstawowe dane
identyfikacyjne,
- dane identyfikacyjne
przyznane przez organy publiczne.
IV.
Udostępnienie danych osobowych
(odbiorcy danych)
Państwa dane mogą być
udostępniane przez Stowarzyszenie następującym kategoriom podmiotów:
- podwykonawcom, czyli
podmiotom, z których korzystamy przy ich przetwarzaniu tj.
biuro rachunkowe, firma
informatyczna, kurier, firma windykacyjna.
V.
Przekazywanie danych osobowych do
państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
Firma nie przekazuje Państwa
danych poza teren Polski/UE/Europejskiego Obszaru Gospodarczego
VI.
Okres przechowywania danych osobowych
Państwa dane osobowe będą
przechowywane przez okres:
1) rozpatrzenia wniosku przez
Stowarzyszenie lub usługę świadczoną przez Stowarzyszenie,
2) negocjowania umowy, a
następnie do końca roku kalendarzowego następującego po roku, w którym ostatni
raz kontaktowali się Państwo ze Stowarzyszeniem w sprawie jej zawarcia,
3) obowiązywania umowy zawartej
ze Stowarzyszeniem, a po jej zakończeniu, w związku z obowiązkiem prawnym
wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
4) niezbędny do dochodzenia
roszczeń przez Stowarzyszenie w związku z prowadzoną działalnością lub obrony
przed roszczeniami kierowanymi wobec Stowarzyszenia, na podstawie powszechnie
obowiązujących przepisów prawa, z uwzględnieniem okresów przedawnienia roszczeń
określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa,
VII.
Przysługujące prawa
W związku z przetwarzaniem
przez Stowarzyszenie Państwa danych osobowych, przysługuje Państwu:
1) prawo dostępu do danych
osobowych oraz otrzymania ich kopii,
2) prawo do sprostowania
(poprawienia) danych osobowych,
3) prawo usunięcia danych
osobowych (prawo do bycia zapomnianym),
4) prawo do ograniczenia przetwarzania
danych osobowych, tj. żądania, aby Stowarzyszenie ograniczyło przetwarzanie
Państwa danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania
uzgodnionych z Państwem działań, jeżeli Państwa zdaniem Stowarzyszenie posiada
nieprawidłowe dane lub gdy Stowarzyszenie przetwarza je bezpodstawnie; lub nie
chcecie Państwo aby były one usuwane, z uwagi na potrzebę ustalenia dochodzenia
lub obrony roszczeń; lub na czas wniesionego przez Państwa sprzeciwu względem
przetwarzania danych,
5) prawo do przenoszenia danych
do innego administratora, tj. prawo do otrzymania od Stowarzyszenia w
ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu
maszynowego (np. format ".csv") dane osobowe dotyczące Państwa, które
zostały nam dostarczone przez Państwa na podstawie umowy lub Państwa zgody.
Możecie także Państwo zlecić przesłanie tych danych bezpośrednio innemu
podmiotowi,
6) prawo do wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w efekcie czego Stowarzyszenie nie będzie
przetwarzać Państwa (z wyłączeniem przepisów prawa obligujących Stowarzyszenie
do dalszego przetwarzania tych danych),
7) prawo do cofnięcia zgody w
przypadku, gdy Stowarzyszenie będzie przetwarzało Państwa dane osobowe w
oparciu o zgodę, w dowolnym momencie i w dowolny sposób, bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
wycofaniem,
8) prawo wniesienia skargi do
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uznacie Państwo, że przetwarzanie
danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.
Zgłaszanie
żądań związanych z realizacją praw
Wniosek dotyczący realizacji
praw podmiotów danych, można złożyć:
w formie pisemnej na adres:
46-100 Namysłów Piastowska 8
drogą e-mailową na adres
mownamyslow@razemwprzyszlosc.org
Wniosek powinien, w miarę
możliwości, precyzyjnie wskazywać, czego dotyczy żądanie, tj. w
szczególności:
- z jakiego uprawnienia chce
skorzystać osoba składająca wniosek (np. prawo do
otrzymania kopii danych, prawo
do usunięcia danych, itd.);
- jakiego procesu przetwarzania
dotyczy żądanie (np. korzystanie z określonej usługi, otrzymywanie newslettera
zawierającego informacje handlowe na określony adres e-mail, itp.);
- jakich celów przetwarzania
dotyczy żądanie (np. cele marketingowe itp.)
Jeżeli Administrator nie będzie
w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osoby składającej wniosek w
oparciu o dokonane zgłoszenie, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe
informacje.
Wniosek może być złożony
osobiście lub za pośrednictwem pełnomocnika (np. członka rodziny). Ze względu
na bezpieczeństwo danych Administrator zachęca do posługiwania się
pełnomocnictwem w formie poświadczonej przez notariusza lub radcę prawnego lub
adwokata, co istotnie przyspieszy weryfikację jego autentyczności.
Odpowiedź na zgłoszenie powinna
być udzielona w ciągu miesiąca od jego otrzymania. W razie konieczności
przedłużenia tego terminu Administrator informuje wnioskodawcę o przyczynach
takiego przedłużenia.
Odpowiedź udzielana jest w
formie pisemnej, chyba że wniosek został złożony drogą e-mailową lub zażądano w
nim przekazania odpowiedzi w formie elektronicznej.
Zasady
pobierania opłat
Postępowanie w sprawie
składanych wniosków jest nieodpłatne. Opłaty mogą zostać
pobrane jedynie w przypadku:
- zgłoszenia żądania wydania
drugiej i każdej kolejnej kopii danych (pierwsza kopia danych jest bezpłatna);
w takim wypadku Administrator może zażądać uiszczenia
opłaty w wysokości zawartej w
cenniku opłat dotyczących czynności związanych z RODO. Powyższa opłata uwzględnia koszty
administracyjne związane z realizacją żądania.
- zgłaszania przez tę samą
osobę żądań nadmiernych (np. niezwykle częstych) lub ewidentnie
nieuzasadnionych; w takim wypadku Administrator może zażądać
uiszczenia opłaty zawartej w
cenniku opłat dotyczących czynności związanych z RODO. Powyższa opłata uwzględnia koszty
prowadzenia komunikacji oraz koszty związane z podjęciem żądanych działań.
W przypadku kwestionowania
decyzji o nałożeniu opłaty osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę do
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
VIII.
Źródło pochodzenia danych
Państwa dane osobowe mogą
pochodzić ze źródeł powszechnie dostępnych, w szczególności z Krajowego
Rejestru Sądowego (KRS), Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej (CEIDG).
IX.
Wymóg podania danych
Podanie Państwa danych
osobowych jest konieczne w celu określonym w pkt II powyżej, dla:
1) rozpatrzenia
wniosku/zapytania w związku z działalnością Stowarzyszenia lub usługę
świadczoną przez Stowarzyszenie, a konsekwencją niepodania Państwa danych
osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku/zapytania związanego z
działalnością Stowarzyszenia lub usługę świadczoną przez Stowarzyszenie,
2) zawarcia i wykonania umowy
zawartej ze Stowarzyszeniem, a konsekwencją niepodania Państwa danych osobowych
będzie brak możliwości zawarcia i wykonania umowy zawartej ze Stowarzyszeniem,
3) świadczenia usług przez
Stowarzyszenie, a konsekwencją niepodania Państwa danych osobowych będzie brak
możliwości świadczenia usług przez Stowarzyszenie,
4) rozpatrzenia reklamacji lub
skargi, a konsekwencją niepodania Państwa danych osobowych będzie brak
możliwości rozpatrzenia reklamacji lub skargi,
X.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w
tym profilowanie
Państwa dane osobowe nie będą
przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
Polityka
Cookies
1. Serwis nie zbiera w
sposób automatyczny informacji (brak plików cookies na stronie).
2. Pliki (cookies) są plikami
tekstowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu.
Przeznaczone są do korzystania ze stron serwisu. Przede wszystkim zawierają
nazwę strony internetowej swojego pochodzenia, swój unikalny numer, czas
przechowywania na urządzeniu końcowym.
3. Informacje dotyczące
ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie
jej producenta.
4. Bardziej szczegółowe
informacje na temat plików (cookies) dostępne są na stronie ciasteczka.org.pl